9 sierpnia 2015

#56 Wybrani - C.J Daugherty

Brat Allie zaginął,jej przyjaciel to nie jest ciekawy typek,a rodzice są na granicy załamania nerwowego. Allie nie jest grzeczną dziewczynką,która przestrzega zasad.Jednak jej wybryki kończą się,gdy pewnego dnia zostaje złapana na gorącym uczynku.Rodzice posyłają ją wtedy do Cimmeri - prestiżowej szkoły z internatem , do której chodzi sama szlachta. Allie nie może pojąć jak to możliwe,że ona ze swoimi występkami została tam przyjęta. Niemal od razu zwraca na siebie uwagę dwóch wyjątkowo przystojnych chłopaków-Sylvaina i Carterea.Jednak czy na pewno może im zaufać?Gdy na jaw wychodzi to,kim naprawdę jest Allie i dlaczego znalazła się w tej szkole dziewczyna rozumie,że wokół niej rodzą się same kłamstwa...

Było koło tej książki tyle szumy,że gdy tylko nadarzyła się okazja wzięłam ją w swoje ręce.Cóż,może za dużo oczekiwałam wobec tej książki.Sama fabuła była bardzo prosta,schematyczna i jakaś taka pospolita,ale jeżeli o całokształt chodzi,to książka jest bardzo wciągająca i napakowana nagłymi zdarzeniami.Jednak nie jest to zbyt ambitna ani pouczająca książka.Mimo to dobrze mi się ją czytało,polubiłam postacie i z chęcią sięgnę po następne tomy,gdyż nutka tajemnicy zasiana w tej części zaciekawiła mnie na tyle,że nie odłożę tej serii na dalszy plan.

Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają.
To co mi się najbardziej spodobało w tej książce to mocno narysowana i nie chowająca się we własnym cieniu główna bohaterka. Nie jest to grzeczna dziewczynka jak w większości książek. Lubiłam jej sposób bycia i wysławiania się , choć denerwował mnie trochę przerost miłostek,ale jestem w stanie to wybaczyć,gdyż mimo wszystko Sylvain zawładnął moim sercem. Jeżeli chodzi o Cartera-to wydaje mi się taki...za idealny.Jestem więc zdecydowanie Team Sylvain.

Szczerość może być dobra. - Jej słowa unosiły się w ciemności. - Ale może też krzywdzić.
 Niepodważalnym i chyba największym plusem książki jest to,że mimo mało ambitnej treści wciąga jak mało jaka książka.Cały czas coś się dzieje , akcja za akcją i płynne przechodzenie z jednego rozdziału w drugi. Trochę przeszkadzał mi sposób narracji-bardziej widziałabym tu pierwszoosobową.Jednak sama tematyka i wątek tajemnicy i wojny spowodowanych starymi,rodzinnymi pobudkami sprawiły,że "Wybranych" czyta się ekspresowo i zagłębia się we wszystko co się w niej dzieje.

Podsumowując,"Wybrani" to książka,od której nie powinno wymagać się Bóg wie czego mimo jej popularności.Warto się jednak zagłębić w świat tajemniczej i mrocznej Cimmerii czekającej na was wraz z odważną Allie,zamkniętym w sobie Carterem oraz czarującym Sylvainem.Warto czasem oderwać się od przytłaczającej nas codzienności i sięgnąć po coś,co pozwoli nam na ucieczkę do świata,w którym ciekawie by się żyło . Tacy właśnie są "Wybrani" . Śmiało więc możesz poczuć się wybranym do przeczytania tej książki,gdyż jest ona warta polecenia jako lekka i wciągająca lektura.

7+/10

Brak komentarzy:

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.