10 sierpnia 2015

#57 Miasto upadłych aniołów-Cassandra Clare

Clary w końcu ma to co chciała-Jace'a i porozumienie między Nocnymi Łowcami,a Podziemnymi. Ratując Jace'a od śmierci nie wiedziała jednak,że nawet uczynek Anioła ma swoją cenę . Ponadto Simon musi zmagać się z coraz gorszymi problemami-wszyscy chcą go mieć po swojej stronie.Raphael,przywódca stada wampirów oraz kobieta imieniem Camille,która władała niegdyś tymi wampirami. Sprawę pogarsza jeszcze fakt,że Simon umawia się z dwiema dziewczynami na raz i nie może się na żadną z nich zdecydować.Ktoś zabija Nocnych Łowców i oczywiście główne podejrzenie pada na Podziemnych przez co Simon czuje się jeszcze gorzej,o ile to w ogóle możliwe.Clary czuje,że Jace zaczyna się od niego odsuwać i dziwnie zachowywać w jej towarzystwie. Gdy już zaczyna wątpić w sens ich miłości , na jaw wychodzi prawda , która szokuje nie tylko Clary...

Świat Nocnych Łowców pochłonął mnie bez reszty.Czytałam jak najęta tom za tomem.Uwielbiam Jace'a,Simona i Magnusa.Uwielbiam wszystko co jest związane z tą książką.To jedna z najlepszych młodzieżówek na rynku i nie powiecie,że nie.Pełna humoru,tajemnic i akcji oraz oryginalna do bólu. Nie wiem co,ale coś urzeka czytelników w tej książce do tego stopnia,że nie spotkałam się jeszcze z negatywną opinią na jej temat.Może to Jace?

- Chodzi o to, że należy trzymać się blisko przyjaciół, a wrogów jeszcze bliżej?
- Sądziłem, że należy trzymać się blisko przyjaciół, żeby miał cię kto podwieźć, kiedy zakradasz się nocą do domu wroga i rzygasz do jego skrzynki na listy.
Potężna dawka humoru czeka nas w tej części.Pełno sarkazmu ociekającego wyrafinowaną ironią oraz nietuzinkowych żartów.Mimo mrocznego wydźwięku tego co dzieje się w świecie Nocnych Łowców Cassandra Clare potrafiła wykreować dialogi,przy którym można naprawdę się pośmiać. Humor to moim zdaniem największy plus tych książek-sprawiają,że przestajesz się smucić lub denerwować.Potrafią pocieszyć i rozśmieszyć.

...Nie mam męskiej dumy, na której mógbyś grać, i nie interesuje mnie walka jeden na jednego. To jest słabość twojej płci, nie mojej. Jestem kobietą. Użyję każdej broni, żeby dostać to, czego chcę.
W tej książce urzekają postacie,które są mocne, z krwi i kości . Nie boją się działać i nie uciekają przed niebezpieczeństwem . Kocham książki , w których bohaterowie są narysowani kreską grubą , która przedziera się przez okładkę.Takie lektury aż miło się czyta , bo cały czas coś się dzieje i wydarzenia płyną wartko . Nim się obejrzałam już skończyłam ""Miasto upadłych aniołów" , a zakończenie było takie,że mam wielką ochotę na następne tomy,ale muszę trochę poczekać , bo wypożyczałam je z biblioteki.

Co do samych postaci-wciąż dzielę moje serce między Jace'a,Simona oraz Magnusa. Uwielbiam też nieprzewidywalność Clary i tę gwałtowność Isabelle.Wszystkie postacie jak i wydarzenia są skrupulatnie przemyślane i dokładne . Nie da się zgubić żadnego wątku,bo cała historia się ze sobą łączy w niezwykle spójny sposób. Sposób pisania Cassandry Clare jest niepowtarzalny i sprawia,że wszystko co wyjdzie spod jej pióra od razu staje się bestsellerem .

Chcesz poczuć się jak zabójca demonów?"Dary Anioła" to seria w sam raz dla ciebie.Będziesz się śmiać,wstrzymywać oddech i czytać dopóki nie skończysz . "Miasto upadłych aniołów" to pełna tajemnic , mroku i zabawy książka , która wprawi nas w miły nastrój i pozwoli zaprzyjaźnić się z silnymi postaciami.Jeśli szukasz dobrej fantastyki pełnej akcji i zagadek to sięgaj właśnie po książki pani Cassandry Clare.Na pewno się nie zawiedziesz !

9/10

Brak komentarzy:

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.